/Utkast/gamla tankar/och nu nu nu/

/Gomenasai/ 
 
What I thought wasn't mine
In the light, wasn't one of a kind
A precious pearl when I wanted to cry
I couldn't 'cause I wasn't allowed

Åker spårvagn och ute regnar det och det är midsommar och tjejerna med blommor i håret har gått av, det är bara jag som åker genom majorna och lyssnar på tatu och tittar ut genom fönstret. Klockan har slagit fyra när jag sätter nyckeln i låset och min trötthet ekar tomt i det tomma huset. Och min tomhet ekar trött i mitt huvud. 
 
Ligger i sängen och pratar med dig, ger väginstruktioner, skrattar, gäspar. Klockan slår fem. Och du känns så himla långt borta. /Hur långt är det till dig/Kan jag inte komma/Vi hörs snart okej?/Puss puss/ Haha vad håller vi på med. Och tidigare under kvällen en viskning om att du var där och jag scannar av det tjocka massan av människor men går ändå därifrån och lämnar bara mina leriga fotsteg efter mig, för dig att följa. Men din röst är bara radiovågor genom luften och dina händer har smält bort på min hud. Ditt ansikte rinner bort från mina fantasier och tankar, du är ett ljus som brunnit upp. 
 
Blåser
         ut
 
/En lista som aldrig skrevs klart/

 

9. var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

var som helst, är så sugen på äventyr och okända smaker. Luft som doftar asfalt eller alkohol eller gröna skogar men snälla inte lukten av hemma och panpizza och handflator som vänds neråt för jag orkar inte mer nu. 

 

/Nu/

 

Är 

bara

väldigt

trött

(men helt ok glad)

 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0